11 Temmuz 2013 Perşembe

Yumu 3,5

Başlığa isim bulamadığım için böyle yazdım  :)
İlerleyen zaman içerisinde yaptığım römorka benzer başka bir teardrop yapma fırsatı buldum
Bunun yapım aşamasını diğeri gibi uzun uzun anlatmaya gerek olacağını zannetmiyorum,ölçüler birebir aynı
sadece dış yüzeyin yalıtımını sağlamak amaçlı gofrajlı sacı seçtim,
nedeni
 ince olup ağırlığa etki etmemesi ,boyanabilir olması ve aynı zamanda ekonomik oluşu,artı ve eksileri tabiiki vardır ama benim tercihim bu :)

Lavabo,60 litre su deposu,hidrofor,araçtan beslemeli 50 amper akü

Malzeme,
Alt Şase :
40*60*2.5 mm profil
         40*40*2 mm profil
Kaplinin balandığı ana profil  60*60*3.5 mm

Üst kısım ise
38*38 mm çam
3mm mdf
mdf arası petek
0.50 mm alüminyum gofrajlı levha

Tarttırmak kısmet olmadı henüz ama tahminim 350-400 kg gibi,yinede tartmadan tam emin olamam
Yalıtım kullanmamamın nedeni 4cm lik bir kalınlıkta herhangi bir yalıtımın ne sıcak nede soğukta fayda sağlamadığı (benim düşüncem)

Şimdi fotoğraflar,sıfırdan bitmiş haline kadar,sayfanın yüklenmesi biraz zaman alabilir
Lütfen alıcınızın ayarları ile oynamayınız   :D

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,[/img],
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
Keyif ile izlediğinizi tahmin ediyorum,
Bu cümleyi sona ayırdımki bakış açınız değişmesin ;)

Yanlız bu günlerde (sıcakların artması ile) bu yaptığım uygulamada olumsuz bir yön farkettim
Daha iyi olur diyerek gofrajlı alüminyumu yapıştırmak amaçlı kullandığım Dyson malesef okadarda iyi bir malzeme değilmiş  >:( ekonomik yönünü de ayrı bir durum  >:(

Alüminyum levhalar yavaş yavaş kendilerini salıyor,daha henüz hiçbirini sökmedim,römorku en yoğun güneş gören alana çektim,güneşi çeksinki panelleri zarar vermeden çıkarıp tekrar yerlerine yapıştırabileyim

Daha önceki römorkun panellerinde sista silikon kullanmıştım,tekbir ayrılma dahi yok panellerde,
Panellerin temizliğini ve zımpara işini bitirdikten sonra  sista siilikon ile yapıştıracağım

Sil baştan anlıycağınız,uzuUun ve sıkıcı bir iş beni bekliyor
Ama dert etmeyin,çünkü ben etmiyorum :)

5 yorum:

Unknown dedi ki...

Tebrikler harika bir iş çıkartmışsınız.İki karavanı da izledim.malzeme bilginiz mükemmel.Ben de eski karavanı diriltiyorum.Dış panel ön arka ve üst ve birleşim yerlerindeki fitilleri lastikti nasıl yaptığınızı (dönme yerlerini nasıl büktüğünüzü) anlıyamadım.bana da böyle bükülebilen L fitil lazım nereden bulacağımı ya da nasıl yapacağımı tarif ederseniz memnun olurum.Öner Kaçıran tlf 0533 761 01 86

Yusuf3070 dedi ki...

Kenarlar için 20mm'lik alüminyum köşement aldım,bunun bir kenarını 6mm'ye düşürdüm,böylece kısa kenar bükülebilir oldu,8mm ye kadar rahat bükülebilir İstanbulda olsaydım hazırını bulabilirdim fakat buralarda yok.
Kapı kasalarını saç malzemeden L olarak büktürdüm,Kapı genişliği+fitil kalınlığını hesab ederek ölçüleri çıkarabilirsiniz.
Arka kapak içinde böyle sayılır ama tam olark değil

Unknown dedi ki...

Teşekkürler.Anladığım kadarıyla Tekirdağ'lısınız.Ben Antalya Kemerdeyim.Yarın istanbula gideceğim.Orada kenar lastiği satan bildiğiniz bir yer varsa yazarsanız memnun olurum.Bu arada eşim Tekirdağlıdır.Tekirdağa gelirsem tanışmak isterim.Sevgi ve saygılar.

Yusuf3070 dedi ki...

Alacağınız fitil yandan geçme olsun,Eğer avrupa yakasına geçerseniz ikitelli organize sanayide dolapdere yada güngören bağcılar sanayi sitesinde bunlardan bulabilirsiniz,Aslında artık nette herşey mevcut kapı kapı gezmenize gerek yok :)
https://www.google.com.tr/search?q=araba+bagaj+fitil&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=7cQRVdP2A5TvaJKzgPAB&ved=0CBsQsAQ&biw=1366&bih=631#imgdii=_&imgrc=U6Kwz9ngaqFRLM%253A%3B3TWy9T2H5vm1vM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.ozmekaucuk.com%252Fwp-content%252Fuploads%252F2014%252F01%252Fkapi-bagaj-fitilleri1-960x447.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.ozmekaucuk.com%252F%3B960%3B447

Unknown dedi ki...

harika bir iş çıkarmışınız tebrik ederim
ertcatak@gmail.com irtibata geçerseniz sevinirim